تقريباً يك دهه است كه راديوي فصلي و گاه به گاه در ايران آغاز به كار مي كند ، بنابراين پديده اي بسيار نوظهور و بي تجربه در نظر گرفته نمي شود. اما در زماني كه بيش از يك سال است كه كشور از بحران كرونا رنج مي برد و راديو اساساً وسيله اضطراري است …
كانال كرونا؛ ضرورتي كه به آن فكر هم نشد! https://moonnews.ir/كانال-كرونا؛-ضرورتي-كه-به-آن-فكر-هم-نشد/ ماه نيوز Thu, 29 Apr 2021 23:44:41 0000 سلامت و دانش https://moonnews.ir/كانال-كرونا؛-ضرورتي-كه-به-آن-فكر-هم-نشد/ تقريباً يك دهه است كه راديوي فصلي و گاه به گاه در ايران آغاز به كار مي كند ، بنابراين پديده اي بسيار نوظهور و بي تجربه در نظر گرفته نمي شود. اما در زماني كه بيش از يك سال است كه كشور از بحران كرونا رنج مي برد و راديو اساساً وسيله اضطراري است …
تقريباً يك دهه است كه راديوي فصلي و گاه به گاه در ايران آغاز به كار مي كند ، بنابراين پديده اي بسيار نوظهور و بي تجربه در نظر گرفته نمي شود. اما در زماني كه بيش از يك سال است كه كشور از بحران كرونا رنج مي برد و راديو اساساً وسيله اضطراري است ، اما تاكنون هيچ يك از مقامات صداپيشه برنامه جدي براي راه اندازي ارائه نكرده اند. راديو كرونا “. در ذهن نبود ، بياييد آن را اجرا كنيم.
به گزارش ماه نيوز ، خبر راه اندازي راديوي فصلي در ايران براي اولين بار در سال 1991 در قالب “راديو تابستان” منتشر شد. آنچه در كوتاه مدت اتفاق افتاد و براي ايستگاه هاي راديويي ، كه چند روز از عمر آنها نگذشته است ، از 81 سالگي گذشته اند ، در آن زمان “چرخش” محسوب مي شد.
راديو فصلي سومين شبكه راديويي توليد دستمزد بود. اولين نسل پرداخت راديو عمومي و حقوق دوم راديوي ويژه بود. نسل سوم دستمزد نيز شامل راديوهايي مانند “راديو تابستان” است كه فعاليت خود را به صورت فصلي و گاه گاهي از دهه 90 آغاز مي كند.
متعاقباً ، راه اندازي راديوي فصلي و ويژه از آنتن هاي رديف 95.5 وام گرفته شد و توسط اين شبكه ها مانند راديو نوروز (بحرين) ، راديو عربستان ، راديو كتاب ، راديو وحدت ، راديو محرم و … پخش شد. برنامه هاي كاربردي.
از آن زمان شايعات زيادي در مورد راه اندازي راديوي فصلي و مناسبت هاي مختلف وجود دارد و مقامات صداپيشگان فعاليت هاي خود را با استفاده از رسانه هاي محلي و همچنين قابليت هاي فضاي مجازي پيش مي برند.
اما اين روزها وب سايت اتحاديه پخش آسيا و اقيانوسيه (ABU) به طور مكرر اخباري را در مورد راه اندازي كانال هاي كرونا در كشورهاي مختلف آسيا منتشر مي كند و حتي در كشوري مانند بنگلادش ، كانال دوم كرونا اخيراً راه اندازي شده است ، اما هيچ اخبار رسمي هنوز به عنوان ايده اي درباره راه اندازي كانال ويژه كرونا در راديو و تلويزيون منتشر شده است.
با اين حال ، در تعريف رسانه ، از رسانه اي مانند راديو به عنوان “رسانه اضطراري” ياد مي شود و ايستگاه هاي راديويي كه از اين تعريف سنتي پيروي مي كنند ، معتقدند كه راديو هرگز مخاطبان خود را از دست نخواهد داد. زيرا هنوز سريعترين ، در دسترس ترين و مقرون به صرفه ترين رسانه هاي جمعي است. همچنين ، به دليل اين آشنايي با مردم و طبيعت گرم اين رسانه ، راديو مي تواند در مواقع جدي رسانه اي موثر باشد و ضمن پخش اطلاعات موثر ، نقش مهمي در آرامش و كاهش استرس در مواقع بحراني داشته باشد.
همه اين تعاريف درست هستند؛ همچنين نقش راديو در مهمترين وقايع تاريخي ايران مانند قيام 28 آگوست گوست ، مدت زمان جنگ تحميل شده بر آن و برخي بحرانها مانند زلزله و سيل در سالهاي اخير را نمي توان ناديده گرفت. اما در زماني كه بيش از يك سال است كه كشور از يك بحران عظيم مانند كرونا رنج مي برد و اين ويروس كشنده ، خواه ناخواه ، سايه سنگيني بر زندگي آن انداخته است ، آيا هنوز نمي توانيم باشيم روي هوا؟ و حتي شبكه تلويزيوني ، آيا كانالي به نام كرونا اختصاص خواهيم داد؟!
با اين حال ، در اين دوره ، شبكه هاي تخصصي “سلامت” راديو و تلويزيون ، همراه با شبكه هاي ديگر ، سعي كرده اند تا حدي بار اطلاعات آموزشي و رسانه اي را تحمل كنند و بسياري از برنامه هاي آنها با Air Corona انعطاف پذير است. اما با توجه به تعريفي كه خود صداوسيما براي سومين پرداخت براي شبكه راديويي ارائه داده و همچنين استانداردهاي جهاني كه در شبكه هاي راديويي و تلويزيوني جهان رعايت مي شود ، مي توانستيم خيلي زودتر براي كرونا كانال راه اندازي كنيم.
اين روزها ، بسته به وضعيت رسانه راديو در بين مردم جهان ، بسياري از كشورها ضروري مي دانند كه شبكه اي مانند كرونا و محتواي اين شبكه را با برنامه هايي در مورد آخرين وقايع جهان در مورد كرونا ، واكسيناسيون ، تشويق مردم راه اندازي كنند. . ماندن در خانه و پوشيدن ماسك ، دوري از اجتماعات و …
و البته علاوه بر اجراي تصميم چنين رسانه هايي ، علاوه بر تأكيد بر اهميت پيشگيري از ويروس كرونا در نظر مردم كشور ، آنلاين تأييد وضعيت رسانه هايي مانند راديو نيز وجود دارد. و نگهداري. اين رسانه باستاني با اين مخاطبان.
انتهاي پيام