علت ريزش تونل ٣٢ جاده تهران شمال

به برترين خبرنامه تخصصي ويلاي ايران خوش آمديد.

علت ريزش تونل ٣٢ جاده تهران شمال

۱۱ بازديد

آين نيوز: دو نفر در اثر سقوط سنگ به تونلي در آزادراه تهران-شمال كشته شدند“معاون امداد و نجات هلال احمر آلبرز: امروز در 60 كيلومتري جاده اربعين در روستاي كوشكاك و در تونل شماره 32 آزادراه تهران-شمال ، سنگ سقوط كرد ، در نتيجه دو كارگر در زير آوار گرفتار شدند. همچنين يك مصدوم كه …

علت ريزش تونل ٣٢ جاده تهران شمال https://moonnews.ir/علت-ريزش-تونل-٣٢-جاده-تهران-شمال/ ماه نيوز Mon, 24 May 2021 10:02:27 0000 عمومي https://moonnews.ir/علت-ريزش-تونل-٣٢-جاده-تهران-شمال/ آين نيوز: دو نفر در اثر سقوط سنگ به تونلي در آزادراه تهران-شمال كشته شدند“معاون امداد و نجات هلال احمر آلبرز: امروز در 60 كيلومتري جاده اربعين در روستاي كوشكاك و در تونل شماره 32 آزادراه تهران-شمال ، سنگ سقوط كرد ، در نتيجه دو كارگر در زير آوار گرفتار شدند. همچنين يك مصدوم كه …

آين نيوز: دو نفر در اثر سقوط سنگ به تونلي در آزادراه تهران-شمال كشته شدند
“معاون امداد و نجات هلال احمر آلبرز: امروز در 60 كيلومتري جاده اربعين در روستاي كوشكاك و در تونل شماره 32 آزادراه تهران-شمال ، سنگ سقوط كرد ، در نتيجه دو كارگر در زير آوار گرفتار شدند. همچنين يك مصدوم كه قبل از سقوط توانسته بود خود را نجات دهد و از ناحيه سر آسيب ديد ، متاسفانه دو نفر كه در زير آوار گرفتار شده بودند فوت كردند و اجساد آنها از زير آوار بيرون كشيده شد و به پليس تحويل داده شدند. “پس از اين حادثه ، چهار نفر تيم هاي هلال احمر وارد منطقه شدند. / ماه نيوز. “

متاسفم كه به دليل سهل انگاري و خصوصاً نياز به پرداخت هزينه بيشتر از مهندسان باتجربه استفاده نمي كنم ، ما هر روز شاهد اتفاقات تلخي در هر گوشه كشورمان هستيم.

اگر حوادث ناخوشايند روزانه كشور را كه منشأ آن ضعف طراحي ، مهندسي و اجرا (ضعف و استفاده از موارد با كيفيت) است ، كنار هم قرار دهيم ، در اين صورت مي توان ابعاد گسترده انسان حاصل را به وضوح بيشتري درك كرد. صدمات مالي به عنوان مثال ، يك آتش سوزي كوچك مي تواند ميلياردها دلار ضرر و زيان اقتصادي داشته باشد ، چه رسد به كل كشور! واقعاً ارزشمند ، واقعاً!

متأسفانه ، ساخت و سازهاي زيباي امروز در تمام بخشهاي مسكوني ، اقتصادي ، صنعتي و … همان نوآوريهاي در حال زوال دو يا سه سال آينده خواهد بود! تا رسيدن به يك ايده اساسي ، اين نويد وعده اي به همه هموطنان عزيزم است كه شايسته اين ظلم نيستند.

اما مسئله اصلي تونل زني ، توجه ويژه به آغاز و پايان تونل در حفاري و ساخت ، مهمترين مسئله فني مهندسي تونل است. تونل ها براساس فرمول هاي مهندسي ، از حفاري گرفته تا پاشش بتن (در صورت لزوم) بسته به مكانيك سنگ يا خاك بالاي آن محاسبه مي شوند. اين كشور تجربه خوبي در ساخت آنها در اين زمينه دارد ، البته اگر شركت هاي ساختماني حداقل چند متخصص تونل داشته باشند. اما سنگهاي بالاي ورودي ها در ناحيه ابتداي و انتهاي تونل معمولاً كم ، ضعيف و حتي در بيشتر موارد عبور از ده متر اول و آخر با معيارهاي ويژه ضروري است. ، در غير اين صورت همانطور كه تصاوير نشان مي دهد سقف اين قطعات به دليل آنچه گفته شد خواهد شكست و سقوط خواهد كرد ، ترديدي نيست. من ناراحتم كه پاييز امسال دو نفر كشته و تعدادي زخمي شدند. نياز به يك مشاور طراحي نياز به توجه به اين نكته مهم در زمان طراحي خصوصاً براي اين مناطق دارد و با توجه به دقت پيمانكار اجرايي در اين شكل از خرابي اثبات شده ، به سادگي نمي تواند اتفاق بيفتد!

* استاد موسس مهندسي سازه ، زلزله و مديريت بحران و انعطاف پذيري و مديريت بحران كشور

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.