بازار آنلاين تهاتر منابع غيرنقد شهرداري تهران راه‌اندازي مي‌شود

به برترين خبرنامه تخصصي ويلاي ايران خوش آمديد.

بازار آنلاين تهاتر منابع غيرنقد شهرداري تهران راه‌اندازي مي‌شود

۱۲ بازديد

اعضاي شوراي شهر تهران “لايحه اطلاعات مربوط به روند فعال سازي و تصفيه در بازار الكترونيكي تصفيه منابع غيرنقدي شهرداري تهران” را تصويب كردند. به گزارش ماه نيوز ، در سيصدمين جلسه علني شوراي شهر تهران ، بحرين آروين گزارش كميسيون برنامه و بودجه را درباره لايحه نحوه انجام فرآيند تصفيه در بازار الكترونيكي منابع …

بازار آنلاين تهاتر منابع غيرنقد شهرداري تهران راه‌اندازي مي‌شود https://moonnews.ir/بازار-آنلاين-تهاتر-منابع-غيرنقد-شهردا/ ماه نيوز Sun, 11 Jul 2021 09:18:24 0000 اجتماعي https://moonnews.ir/بازار-آنلاين-تهاتر-منابع-غيرنقد-شهردا/ اعضاي شوراي شهر تهران “لايحه اطلاعات مربوط به روند فعال سازي و تصفيه در بازار الكترونيكي تصفيه منابع غيرنقدي شهرداري تهران” را تصويب كردند. به گزارش ماه نيوز ، در سيصدمين جلسه علني شوراي شهر تهران ، بحرين آروين گزارش كميسيون برنامه و بودجه را درباره لايحه نحوه انجام فرآيند تصفيه در بازار الكترونيكي منابع …

اعضاي شوراي شهر تهران “لايحه اطلاعات مربوط به روند فعال سازي و تصفيه در بازار الكترونيكي تصفيه منابع غيرنقدي شهرداري تهران” را تصويب كردند.

به گزارش ماه نيوز ، در سيصدمين جلسه علني شوراي شهر تهران ، بحرين آروين گزارش كميسيون برنامه و بودجه را درباره لايحه نحوه انجام فرآيند تصفيه در بازار الكترونيكي منابع غير نقدي شهرداري تهران قرائت كرد. پس از آن ، ما براي نشان دادن عزم خود براي از بين بردن اين چشم اندازهاي فاسد شهرداري ، دو بار ديگر در برنامه سوم توسعه و در يادداشت بودجه سال 1999 ، راه اندازي خط تميزكاري را تصويب كرديم.

وي افزود: در نخستين روزهاي دوره پنجم مديريت شهري ، شهردار وقت تهران با صدور بخشنامه اي فعاليت دلالان در زمينه منابع غيرنقدي را ممنوع اعلام كرد. كارگزاري ايده اي بود كه در دوره قبلي براي ارائه مفهوم بودجه غير نقدي ارائه شده بود. برخي از بدهكاران پول نقد نداشتند و آنها مي خواستند به جاي بدهي به شهرداري ملكي بدهند و برخي طلبكاران به دليل كمبود نقدينگي در شهرداري آماده دريافت اموال يا پروانه بودند. از آنجا كه شركت تصور مي كرد مديريت اوضاع هزينه بر است و از طرف ديگر نمي توان اموال را از بدهكاران خود دريافت كرد ، اين مسئوليت را به كارگزار اختصاص داد تا كارگزار با بدهكاران و طلبكاران تسويه حساب كند و سپس به شركت پرداخت كند فرم مجوز و هولوگرام

وي ادامه داد: حداكثر مزيت دلالان اين است كه اموال بدهكاران با كمترين قيمت به شهرداري برده مي شود و از طرف ديگر قرار بود طلبكاران شهرداري با دارايي هاي بي فايده يا كم ارزش اما با قيمت غير واقعي پرداخت شود. كارگزاران براي افزايش سود خود ضرر و زيان هر دو طرف را متحمل شدند و هر دو طرف ضررها را پذيرفتند زيرا در مشكل به سر مي بردند. جو چنان مبهم بود كه در پايان دوره گذشته و در ابتداي دوره پنجم شورا ، بسياري از دستگاه ها به شهرداري بدهكار بودند. يعني آنها قبل از تسويه حساب با بستانكاران شركت ، از شركت مجوز و هولوگرام دريافت كردند.

اروين تأكيد كرد: در سال 1997 ، هنگامي كه به شورا دستور داده شد منابع غيرنقدي شهرداري را مديريت كند ، ايده اي توسط دوستان براي كمك به رفع نياز به دلالان مطرح شد. با توجه به اينكه ما يك سري طلبكار و بدهكار داريم كه هر دو به دليل كمبود نقدينگي مي خواهند بدهي هاي خود را به صورت نقدي تسويه كنند ، مي توانيم از بستر IT براي پيوند دادن اين موضوع استفاده كنيم و به نظر مي رسد مزيت اين است كه هر دو طرف خواستار تعيين قيمت تعادل هستند هيچ يك از طرفين آسيب نديده است.

وي با بيان اينكه دوستان شهرداري معتقدند جزئيات و جزئياتي در كار وجود دارد ، افزود: يكي از نگراني ها نحوه اولويت بندي بستانكاران و بدهكاران بود. علاوه بر اين ، اين نگراني وجود داشت كه در صورت تجويز دستورالعمل ها ، حساسيت در نهادهاي نظارتي نيز رخ دهد. بنابراين ، ما پيشنهاد مي كنيم كه دستورالعمل ها به شورا بيايند تا هر دو نگراني شورا در نظر گرفته شود و هيچ مشكلي توسط نظارت b ايجاد نشود.

اروين ادامه داد: ما اين موضوع را در سه سال گذشته در كميته شفافيت دنبال كرديم و با همكاري اداره كل خزانه داري شهرداري ، يك كارگروه در اين زمينه تشكيل داده ايم و اكنون دستورالعمل ها نهايي شده اند. ” براي جلوگيري از دخالت شهرداري در بازار و نظارت همزمان بر بازار ، ما شاهد دستورالعمل هاي دقيق بوده ايم و همچنين براي تسويه بدهي هاي بازار محدوديت زماني تعيين كرده ايم ، بنابراين اگر بدهكار از اين فرصت استفاده نكند ، فرصت آنها منقضي خواهد شد

وي با تأكيد بر اينكه همه جزئيات و جزئيات در دستورالعمل ها ديده مي شود و به نظر مي رسد شفاف است ، گفت: “اگر اين دستورالعمل اجرا شود ، اميدواريم كه قسمت قابل توجهي از فساد در بخش كارگزاري و تحقق غير نقدي را تحقق بخشيم. بودجه حذف خواهد شد و بدهكاران و طلبكاران رضايت بيشتري خواهند يافت. “بدهي و تقاضا. قرار نيست همه بدهي ها و مطالبات شهرداري را از طريق اين سيستم رسيدگي كنيم. بخش 2 اشاره مي كند كه حضور واحدهاي اجرايي به عنوان طلبكار يا بدهكار در اين سيستم ممنوع است. اين بدان معناست كه شركت نمي تواند خود را به عنوان بدهكار در سيستم املاك و مستغلات براي پاكسازي طلبكاران با خود معرفي كند. اگر ملكي داشته باشيم ، بايد آن را به حراج بگذاريم تا بتوانيم هزينه آن را پرداخت كنيم.

وي افزود: ما كميسيون هاي غير نقدي را حذف نكرده ايم و قصد نداريم منابع نقدي خود را به غير نقدي تبديل كنيم. اين سقف كار است و طبق دستورالعمل مديريت منابع غيرنقدي ، برخي از موديان مي توانند بخشي از هزينه هاي توسعه شهري خود را به صورت نقدي پرداخت كنند. اكنون ، به جاي درخواست از موديان براي كارگزاري ، اعلام خواهيم كرد كه آنها مي توانند در اين سيستم ثبت نام كنند. چنين واسطه هايي تحت عنوان كارگزاري حذف شده اند.

بر اين اساس ، در پايان ، پيشنهاد بازگشت لايحه به كميسيون با 10 رأي از 21 رأي حاضر تصويب نشد و با 15 رأي موافق به لايحه موافقت شد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.