سال هاست از راه كنسرت امرار معاش نمي كنيم!

به برترين خبرنامه تخصصي ويلاي ايران خوش آمديد.

سال هاست از راه كنسرت امرار معاش نمي كنيم!

۱۴ بازديد

سهيل كاكوند ، نوازنده تار كه به تازگي روي صحنه سريال اجراي آنلاين “ماه نو نوا” ظاهر شده است ، در مورد احساس شركت در يك كنسرت مجازي گفت: متوجه شدم كه حضور مخاطبان در طول اجرا مي تواند تأثير زيادي بر وقتي سالن خالي است ، اين چيزي متفاوت است ؛ هيچ ارتباط حسي …

سال هاست از راه كنسرت امرار معاش نمي كنيم! https://moonnews.ir/سال-هاست-از-راه-كنسرت-امرار-معاش-نمي-كني/ ماه نيوز Thu, 05 Aug 2021 23:26:15 0000 هنري و فرهنگي https://moonnews.ir/سال-هاست-از-راه-كنسرت-امرار-معاش-نمي-كني/ سهيل كاكوند ، نوازنده تار كه به تازگي روي صحنه سريال اجراي آنلاين “ماه نو نوا” ظاهر شده است ، در مورد احساس شركت در يك كنسرت مجازي گفت: متوجه شدم كه حضور مخاطبان در طول اجرا مي تواند تأثير زيادي بر وقتي سالن خالي است ، اين چيزي متفاوت است ؛ هيچ ارتباط حسي …

سهيل كاكوند ، نوازنده تار كه به تازگي روي صحنه سريال اجراي آنلاين “ماه نو نوا” ظاهر شده است ، در مورد احساس شركت در يك كنسرت مجازي گفت: متوجه شدم كه حضور مخاطبان در طول اجرا مي تواند تأثير زيادي بر وقتي سالن خالي است ، اين چيزي متفاوت است ؛ هيچ ارتباط حسي وجود ندارد.

اين هنرمند درباره تجربه ديگري از يك كنسرت مجازي بدون تماشاگر به ماه نيوز توضيح داد: در اجراي دوم متوجه شدم كه شايد بتوان اين فاصله را به نوعي در ارتباط بين نوازندگان پر كرد. اگر نوازندگان بتوانند در تمرينات به صورت احساسي و هنري ارتباط برقرار كنند ، زماني كه زمان اجراي اصلي فرا مي رسد ، چون اين ارتباط زمينه قوي اي دارد ، آنها را ترغيب به اجراي روي صحنه مي كند كه در حضور تماشاگران به صورت احساسي انجام مي شود. ، نزديك است.

اين هنرمند در توضيح اين موضوع به اجراي اخير خود اشاره كرد و گفت: “در اجراي اخير ، با دو نفر از دوستانم ، از جمله مسعود آذين ، نوازنده تار (كه وظيفه خوانندگي در محل كار را نيز بر عهده داشت) و علي عابدين ، ​​نوازنده مركز ، در موزه موسيقي. از زماني كه بزرگ شده ام مشغول به تحصيل است. قبل از تمرين ، ما نمي دانستيم چه كار كنيم ، و بيشتر قطعات به صورت گروهي در حين تمرين ايجاد مي شوند. نحوه شكل گيري چيزها ارتباط عاطفي بين ما را تقويت مي كند. هنگام ايجاد ، شما بايد بتوانيد با افكار و نظرات ديگران روبرو شويد ، و اين مشكلي در تمرينات ما بود. در نتيجه ، سه كار در طول تمرينات ايجاد شد ، و من قبلاً دو قطعه ديگر ايجاد كردم كه در طول تمرينات دوباره تنظيم شدند ..

وي در مورد زمان زيادي كه براي تمرين گذاشت ، گفت: “ما زمان بسيار كمي داشتيم و فرصت تمرين هر روز را از دست نداديم.” ما برنامه را در اوايل ماه ژوئن برنامه ريزي كرديم و در اوايل ژوئيه روي صحنه رفتيم.

همچنين از اين هنرمند پرسيديم كه بحران كورو و كاهش عملكرد مالي كنسرت ها و كنسرت ها چقدر بر كار او به عنوان يك فعال موسيقي ايراني تأثير گذاشته است. وي پاسخ داد: كسب درآمد از طريق كنسرت براي موسيقيدانان در زمينه موسيقي كلاسيك ايران ، موسيقي منطقه اي يا موسيقي كلاسيك غربي سالهاست كه رويايي بوده است. مشكل در حال حاضر اين است كه موسيقيدانان غالباً منبع اصلي درآمد براي تحصيل هستند و برخي در توليد آثار موسيقي ثبت و مشاركت مي كنند. البته برخي از نوازندگان سازهايي نيز مي سازند كه معمولاً نوازندگان حرفه اي نيستند كه بتوانند به صورت حرفه اي اجرا كنند. اما امرار معاش از طريق اين موسيقي و فقط اجرا چيزي است كه سالها براي ما امكان پذير نبوده و محدود به دوره كرونا نيست.

وي توضيح داد: “اين به اين دليل است كه براي اكثر نوازندگان در زمينه هاي مختلف موسيقي برنامه منظمي وجود ندارد ؛ به عنوان مثال ، اگر به اين اجراهاي آنلاين نگاه كنيم ، متوجه مي شويم كه فردي مانند من آخرين بار سال گذشته روي صحنه رفت و هيچ اجرايي نداشت. تقريباً به مدت يك سال ، همانطور كه براي اكثر دوستان و آشنايانم چنين بود.

از آنجا كه بسياري از موسيقيدانان ايراني تدريس مي كنند ، اين سisesال مطرح مي شود كه آيا متقاضيان كافي براي اين همه استاد وجود دارد كه بتوانند با تدريس امرار معاش كنند. “

شايد فضاي مجازي مانند اينستاگرام ، يوتيوب يا گوش دادن به يك ابزار در راديو و تلويزيون موفق شده است خانواده ها را متقاعد كند كه حضور موسيقي در زندگي مي تواند مفيد باشد. » همچنين وقتي خانواده ها نقش مهم حضور موسيقي را در زندگي خانواده هاي خارج از ايران به شكل هاي مختلف مي بينند ، تصميم مي گيرند كه آموزش موسيقي بايد در خانواده آنها انجام شود. البته ، گاهي اوقات دليل اينكه خانواده ها فرزندان خود را به كلاس هاي موسيقي مي فرستند اين است كه نياز خود را براي يادگيري موسيقي برآورده كنند. زيرا در جواني و نوجواني قصد داشت موسيقي را به طور كلي ممنوع اعلام كند و در آن زمان موسيقي به عنوان يك كار بسيار ارزشمند تلقي نمي شد. به همين دليل است كه بسياري از والدين آموزش موسيقي را به عنوان پيوند شكسته به فرزند خود تحميل مي كنند ، در حالي كه اغلب فرزند آنها علاقه چنداني به موسيقي ندارد.

نوازنده تار ادامه داد: از سوي ديگر ، گاهي اوقات افراد مسن تر ، چون در كودكي يا نوجواني نمي توانستند موسيقي را بياموزند ، اكنون به دليل استقلال به كلاس مي آيند تا آن را بياموزند و هركدام با توجه به توانايي خود ياد مي گيرند. آنها مي توانند در كلاس ساز موفق شوند زيرا از كودكي موسيقي خوبي در خانواده خود شنيده اند و حافظه شنوايي خوبي دارند. اما در نسل جديد دستمزد ، چون معمولاً موسيقي خوب در جامعه شنيده نمي شود و شايد حتي كيفيت هنري موسيقي ديگر براي آنها مهم نباشد ، گاهي اوقات مشخص مي شود كه مردم در گرفتن نكات ساده موسيقي گير كرده اند و اين بسيار دشوار است به براي آموزش آنها.

“در هر صورت ، تقاضا براي يادگيري موسيقي وجود دارد ، اما اين درست نيست كه بگوييم براي همه دانش آموزاني وجود دارد و همه مي توانند به اين راحتي زندگي كنند.” گاهي اوقات فعال بودن در اينستاگرام يا كار در يك مدرسه معتبر مي تواند دانش آموز را به همراه داشته باشد ، اما براي بسياري از افراد درآمد و تعداد دانش آموزان آنقدر كم است كه آنها مجبورند كارهاي ديگري را در كنار تدريس انجام دهند.

سرانجام از او درباره برگزاري كنسرت خياباني در شرايطي كه ديگر امكان بازگشت به سالن وجود ندارد ، پرسيديم؟ وي گفت: در صورت فراهم شدن زيرساخت ها و كمك هاي دولتي و ارائه كليه امكانات فني لازم ، قطعاً اكثر هنرمندان موافقت مي كنند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.