افزايش نرخ روغن موتور و طولاني‌شدن دوره تعويض

به برترين خبرنامه تخصصي ويلاي ايران خوش آمديد.

افزايش نرخ روغن موتور و طولاني‌شدن دوره تعويض

۱۳ بازديد

“به قيمت خودرويي كه مي خريد فكر كنيد.” اين خط براي بسياري شنيده شده است و اكنون لازم است بيشتر بر آن تكيه كنيم. به گزارش ماه نيوز ، روزنامه “دنياي اكتساد” در ادامه نوشت: يافته هاي خبرنگار ما نشان مي دهد كه حداقل نرخ سرويس روغن براي خودروهايي مانند پژو 405 يا 206 از …

افزايش نرخ روغن موتور و طولاني‌شدن دوره تعويض https://moonnews.ir/افزايش-نرخ-روغن-موتور-و-طولاني‌شدن-دو/ ماه نيوز Sun, 05 Sep 2021 18:14:08 0000 مالي و اقتصاد https://moonnews.ir/افزايش-نرخ-روغن-موتور-و-طولاني‌شدن-دو/ “به قيمت خودرويي كه مي خريد فكر كنيد.” اين خط براي بسياري شنيده شده است و اكنون لازم است بيشتر بر آن تكيه كنيم. به گزارش ماه نيوز ، روزنامه “دنياي اكتساد” در ادامه نوشت: يافته هاي خبرنگار ما نشان مي دهد كه حداقل نرخ سرويس روغن براي خودروهايي مانند پژو 405 يا 206 از …

“به قيمت خودرويي كه مي خريد فكر كنيد.” اين خط براي بسياري شنيده شده است و اكنون لازم است بيشتر بر آن تكيه كنيم.

به گزارش ماه نيوز ، روزنامه “دنياي اكتساد” در ادامه نوشت: يافته هاي خبرنگار ما نشان مي دهد كه حداقل نرخ سرويس روغن براي خودروهايي مانند پژو 405 يا 206 از 300000 تومان شروع مي شود؛ رقم خودروهاي خارجي و شاسي بلند 800 هزار تومان تعيين شده است. افزايش قيمت روغن خودرو ، نوعي محصول پالايشگاهي ، از سال گذشته آغاز شد و از ابتداي سال تاكنون قيمت روغن خودرو حدود 30 درصد افزايش يافته است.

در نتيجه ، به دليل افزايش هزينه سرويس خودرو ، مشاهدات ما نشان مي دهد كه مدت زمان تعويض روغن بيشتر است. به عنوان مثال ، مالكان خودروهايي كه بيش از 6000 كيلومتر روغن خود را تغيير مي دهند ، اكنون ترجيح مي دهند 1000 تا 2000 كيلومتر منتظر بمانند و سپس براي سرويس بروند. با اين حال ، اين در واقع به موتور خودرو آسيب مي رساند. تقاضا نيز به روغن هاي ايراني و خارجي اين شركت تغيير كرده است ، زيرا روغن هاي مارك خارجي اغلب از زمان ممنوعيت تبديل به “تقلبي” شده اند.

خدمات روغن چقدر است؟

پادشاه اسماعيلي ، كه تغيير نفت كرده است ، در مورد شرايط دستمزد مي گويد كه ليست قيمت اتحاديه كافي نيست و “اگر مي خواهيم با نرخ اتحاديه تجارت كنيم ، بايد در اينجا متوقف شود.” به گفته فروشنده ، قيمت انواع روغن موتور و لوازم خودرو مانند فيلترهاي هوا طي يك سال گذشته بيش از 100 درصد افزايش يافته است: “” ساير هزينه ها به طور جداگانه سركوب مي شود. “

شاه اسماعيلي مي گويد: “هزينه اجاره مغازه دو برابر شده و دستمزد كارگران افزايش يافته است ، اما اتحاديه اين هزينه ها را در نظر نمي گيرد.” سال گذشته ماهيانه 10 ميليون تومان به كارگري حقوق مي دادم ، امسال 17 ميليون تومان. از كجا مي توان پول اين هزينه ها را دريافت كرد؟ “از همان مغازه.”

به گفته فروشنده ، ما معمولاً “با فروش مكمل ها يا وسايل ديگر كه نيازي به استفاده ندارند ، درآمد خود را حفظ مي كنيم ، در غير اين صورت به سادگي جايگزين فيلتر روغن و هوا نمي شود.”

فروشنده نرخ سرويس خودروهايي مانند 405 را 280 تا 350 هزار تومان تعيين كرده است: “قيمتها بسته به روغن و فيلتر استفاده شده متفاوت است.” هزينه فيلتر هوا و روغن و دستمزد دانشجو 300000 تومان است. “

مغازه شاه اسماعيلي در مركز شهر قرار دارد و “محصولاتي كه استفاده مي كنيم مناسب براي خودروهاي طبقه متوسط ​​است ، معمولاً ماشين هاي داخلي كه از روغن ايران نيز استفاده مي كنند.” قيمت برخي روغن هاي خارجي نيز درصد زيادي افزايش يافت.

نرخ يكي از خدمات خودرو در شمال شهر از 400000 تومان شروع مي شود. اكبري ، مسئول اين مركز مي گويد: “دليل تفاوت قيمت تفاوت هزينه است.” “هزينه يك مغازه در مركز شهر قطعا كمتر از من است.”

فروشنده هزينه خدمات خودرو مانند 206 را 400000 تومان تعيين كرده است “كه معمولاً بسته به روغن و فيلتر مورد استفاده از 450،000 تا 500،000 تومان به پايان مي رسد”.

هزينه سرويس خودروهاي خارجي حداقل 50 درصد بيشتر است. اكبري در مورد قيمت يك ماشين شاسي بلند مانند پرادو مي گويد: “يك ماشين شاسي بلند كه روغن بالايي دارد.” شاه اسماعيلي آن را در مركز شهر 750،000 تومان تعيين كرده است. همچنين هزينه سرويس روغن براي خودروهايي مانند كيا و هيونداي مسافر از 600 هزار تومان شروع مي شود و بسته به نوع سرويس به 900 هزار تومان افزايش مي يابد.

روغن تقلبي

يافته هاي خبرنگار ما نشان مي دهد كه بيشترين تقاضا براي خودروهاي ايراني در روغن پسته يا بهران است. تقاضاي خودروهاي خارجي به مارك هاي Castrol و Lycomoli. اكبري در مورد وضعيت نفت خارجي در بازار مي گويد: “قبلا روغن موتور هيونداي از كره وارد مي شد و به دليل كيفيت خوب تقاضاي خوبي داشت اما پس از تحريم ها وارد نمي شد.” البته اينها مارك ها هنوز در بازار هستند ، اما ما از آنها استفاده نمي كنيم زيرا كيفيت قبلي ندارند و اغلب تقلبي هستند. “

فروشنده ديگري در مورد نفت خارجي مي گويد: “كالاهاي خوب در بازار كمياب است و نمي توان روغن تقلبي را به مصرف كننده داد. برخي از مارك هاي روغن خارجي مانند كاسترول در ايران در حال پر شدن است و ما از آنها استفاده مي كنيم.” اگر از نمايندگي خريد كنيم و اگر تقلبي است ، دستان ما هيچ جا بسته نيست ، اما مي توان به روغن شركت اعتماد كرد. “

شاه اسماعيلي قيمت برخي از نمونه هاي نفت خارجي را به شرح زير عنوان كرد: “هيونداي كه از كره آمده بود 200 هزار تومان فروخته شد و اكنون شركت او به حدود 500 هزار تومان رسيده است.”

كيلومتر بيشتر

گفتگوهاي ما با فروشندگان نشان مي دهد كه با افزايش هزينه خدمات روغن ، مردم بعداً به خدمات خودرو روي مي آورند. شاه اسماعيلي مي گويد: “60 درصد از مشتريان من معمولي هستند و در اين محله زندگي مي كنند.” 80 درصد از مصرف كنندگان كه روغن را در 6000 كيلومتر تعويض مي كنند ، اكنون بيشتر منتظر مي مانند و روغن را بين 7000 تا 8000 تغيير مي دهند. فردي كه كارمند است نمي تواند قيمت نفت را بيش از 500000 تومان در هر 6000 كيلومتر تغيير دهد ».

به گفته فروشنده ، مردم معمولاً يك قوطي نيم ليتري روغن را در صندوق عقب نگه مي دارند و “وقتي از 6000 عدد بيشتر شد ، روغن را روي موتور مي گذارند تا بعداً روغن را تعويض كنند”.

به گفته فعالان منطقه ، نفت خارجي تا 9000 كيلومتر قابل استفاده است ، اما نفت ايران بايد از 6000 به 7000 كيلومتر تغيير كند.

علاوه بر روغن تقلبي بازار ، برخي خرده فروشان در داخل قوطي ها اقدام به مبادله روغن مي كنند. به عنوان مثال ، قوطي هاي روغن هيونداي حاوي روغن ايراني هستند ، بنابراين توصيه مي شود در صورت ذكر تغيير روغن كه از آن مطمئن نيستيد ، آنلاين روغن پيشنهادي را بررسي كنيد. همچنين با تعويض به موقع روغن ، عمر خودرو افزايش مي يابد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.