تنها در خانه – ماه نيوز

به برترين خبرنامه تخصصي ويلاي ايران خوش آمديد.

تنها در خانه – ماه نيوز

۲۲ بازديد

تأخير در تحصيل قابل جبران است ، اما تنهايي ، فقدان نشاط ، نااميدي ، كمرويي و در نهايت افسردگي به سختي قابل جبران است و بر شخصيت كودك تأثير مي گذارد. به گزارش روزنامه ماه نيوز ايران وي نوشت: اين روزها ، با شيوع گسترده كرونا ، شيوه زندگي افراد در هر سني تغيير …

تنها در خانه – ماه نيوز https://moonnews.ir/تنها-در-خانه-ماه-نيوز/ ماه نيوز Wed, 08 Sep 2021 12:29:02 0000 عمومي https://moonnews.ir/تنها-در-خانه-ماه-نيوز/ تأخير در تحصيل قابل جبران است ، اما تنهايي ، فقدان نشاط ، نااميدي ، كمرويي و در نهايت افسردگي به سختي قابل جبران است و بر شخصيت كودك تأثير مي گذارد. به گزارش روزنامه ماه نيوز ايران وي نوشت: اين روزها ، با شيوع گسترده كرونا ، شيوه زندگي افراد در هر سني تغيير …

تأخير در تحصيل قابل جبران است ، اما تنهايي ، فقدان نشاط ، نااميدي ، كمرويي و در نهايت افسردگي به سختي قابل جبران است و بر شخصيت كودك تأثير مي گذارد.

به گزارش روزنامه ماه نيوز ايران وي نوشت: اين روزها ، با شيوع گسترده كرونا ، شيوه زندگي افراد در هر سني تغيير كرده است. اكنون ديگر مجالس و تجمعات از زندگي حذف شده است. در ميان آنها ، كودكان يكي از آسيب پذيرترين گروه هايي هستند كه با بيماري عروق كرونا قلب روبرو هستند ، به ويژه دانش آموزان دبستاني. شخصيت اجتماعي هر فردي از دوران كودكي شكل مي گيرد. قبلاً ، در مهد كودك ها و مدارس ابتدايي ، كودكان ايده ارتباط با همسالان را تجربه مي كردند. گزينه اي كه اين روزها به طور كامل از زندگي آنها محو شده است و مي تواند بر روحيه و شخصيت كودكان در طول سالها تأثير بسيار منفي بگذارد.

تعامل كودكان در كرونا

افشار نادري ، جامعه شناس و استاد دانشگاه مي گويد شخصيت اوليه كودك در خانواده ، همسالان و مدرسه شكل مي گيرد و اساس اجتماعي شدن كودكان را تشكيل مي دهد. و خانواده او ديگر فرزندان را نمي بينند و آنها را نمي شناسند و محيط زندگي آنها را نمي بينند. بنابراين ، او نمي تواند تصور كند كه ديگران غير از او چه فكر يا رفتار مي كنند ، و به همين دليل ، تعميم ديگري را در خود تجربه نمي كند. به ويژه دانش آموزان كلاس اولي كه مدرسه و همكلاسي هاي خود را از طريق آموزش مجازي مي شناسند و درك خوبي از محيط مدرسه ندارند و نمي توانند به درستي با معلمان ، همكلاسي ها و مدرسه ارتباط برقرار كنند. از سوي ديگر ، در جامعه شخصيت ثانويه و سپس شخصيت اوليه شكل مي گيرد و وقتي شخصيت اوليه به درستي شكل نگرفته باشد ، بر شخصيت ثانويه نيز تأثير مي گذارد.

وي گفت: شيوع ويروس كرونا بر سبك زندگي تأثير گذاشته و چالش هاي زيادي را براي والدين در سراسر جهان ايجاد كرده است كه آنها قبلاً تجربه نكرده بودند. ريشه در مخالفت والدين و انتقاد از رفتار كودكان دارد. از سوي ديگر ، والدين به دليل بيماري خود و نگراني هاي خانوادگي خود ، محدوديت هاي بيشتري را براي فرزندان و ساير اعضاي خانواده اعمال مي كنند ، كه مي تواند كمي طاقت فرسا باشد. اين كودكان بيشتر در معرض پرخاشگري هستند كه شامل مجموعه اي از رفتارهاي مخرب مانند نافرماني و امتناع از درخواست بزرگسالان است و اگر والدين بر رعايت خواسته هاي خود اصرار داشته باشند ، درگيري ايجاد مي شود و در نتيجه حساسيت والدين نسبت به دنياي خارج كودك ايجاد مي شود. و نيازهاي آنها كاهش مي يابد و اين منجر به احساس ناامني ، بي احتياطي و طرد شدن در اين كودكان مي شود و بر درك آنها از خود و ديگران تأثير مي گذارد و آنها را از برقراري روابط مثر با ديگران باز مي دارد. بايد در نظر داشت كه آموزش مهارت هاي زندگي به كودكان در هر جامعه اي در اولويت قرار دارد و اين امر تنها در ارتباط مناسب با ساير كودكان و ساير محيط هاي اجتماعي محقق مي شود. كودكان بايد ياد بگيرند و تجربه كنند و طرز تفكر و گفتار و رفتار صحيح خود را در محيط هاي خاص اجتماعي در خانواده و ساير محيط هاي اجتماعي داشته باشند تا از اختلالات يادگيري و تعاملات اجتماعي رنج نبرند.

افزايش آسيب به كودك

سام بوربور ، فعال كودك و مدير سازمان حقوق كودكان نيز توضيح مي دهد كه قبل از كرونا ، نگراني هاي زيادي در مورد تنهايي كودكان و آسيب هاي ناشي از آن وجود داشت: در گذشته نگراني هاي كودكان مجرد بيشتر نمايان مي شد. گفتن آن وابستگي زياد به والدين ، ​​كه ناشي از تمركز بيش از حد بر كودك و فشار براي رساندن كودك به كلاس بالاتر و غيره است ، باعث مي شود كه كودكان در وضعيت بدبختي سطحي شكننده شوند. فقدان يا فقدان مهارت هاي اجتماعي و ارتباط محدود در ساعات مدرسه مشكلاتي بود كه كودكان را تهديد مي كرد. اكنون كه تقريباً دو سال و نيم از تعطيلي كلاس ها مي گذرد ، از دست دادن تنها يك كودك و تنهايي كودكان آشكارتر مي شود. بخش قابل توجهي از يادگيري مستقيم و غير مستقيم كودكان در حال حاضر در تعامل با دوستان و همكلاسي ها به دست آمده است ، كه در شرايط فعلي كودكان از آن محروم هستند. پديده آسيب هاي اجتماعي و رواني ناشي از فضاي مجازي در بسياري از كودكان مشهود است. قبلاً خانواده ها نگران استفاده كودكان از تلفن همراه و دسترسي نامحدود به اينترنت بودند كه در درجه اول براي كودكان بزرگتر بود ، اما متأسفانه در شرايط كنوني ، يك كودك شش ساله تلفن و رايانه لوحي خود را براي استفاده از آموزش هاي مجازي دارد.

به گفته وي ، دانش آموزان كلاس اولي با دسترسي به فيلترشكن مي توانند هر چيزي را ببينند. او به جاي بازي با همسالان خود ، ساعت ها به بازي هاي آنلاين و آفلاين مي پردازد. اين بازيها در عين افزايش خلاقيت و هوش ، امروزه براي كودك به تنهايي اعتيادآور و مخرب است. محتواي برخي از اين بازي ها مي تواند براي كودكان مضر باشد و به دليل خشونت ، برانگيختگي بيش از حد ، نمايش تصاوير و شخصيت هاي نامناسب ، تأثيرات بد رواني ، رواني و تربيتي بر آنها بگذارد. بيماري هاي مختلفي مانند گردن درد و آسيب چشم كودك را تهديد مي كند. عدم كنترل و استفاده مناسب ، فرصت هاي مفيد و مثبت در اينترنت را براي بسياري از كودكان به خطرات بدون پرداخت تبديل كرده است. اكنون كه كودك جذابيت اينترنت را تجربه كرده است ، خانواده پاساكرو به راحتي نمي توانند اين مقوله را از زندگي كودك حذف كنند و بايد بدانند چگونه از آن براي برنامه ريزي ، برنامه ريزي و آموزش به نفع خود و كودك استفاده كنند. با شرايط فعلي سازگار مي شود و زمان بيشتري را براي كودك صرف مي كند تا قبل از آن ، و با سرگرم كردن كودك با برنامه هاي شاد و سرگرم كننده مانند پخش غذاهاي جديد ، بازي را با تلفن همراه جايگزين مي كند. كودك بدون همبازي در خانه تنها مي ماند ، گاهي اوقات روزها و ساعت ها ، و خانواده ، صرف نظر از موضوع ، با فشار دادن كودك به سادگي سعي مي كنند كودك را از دنياي مجازي جدا كنند.

اين كودك كار در ادامه مي گويد: خانواده بايد بدانند كه تفكر انتقادي يك مهارت است نه يك ضرب المثل ، و بايد به كودك بياموزد. والديني كه مهارت حل مسئله دارند بايد جايگزين مناسبي براي راه حل هاي قديمي خود كه هميشه مشغول فشار بر كودك هستند ، بيابند. سواد رسانه اي خود را ارتقا دهيد و از فرزند خود در اين زمينه حمايت كنيد.

وخامت شخصيت سالم كودكان در دوران كرونا

رضا ولدخاني ، روانشناس در پاسخ به اين س ifال كه آيا تا به حال از بيكاري و بي حوصلگي رنج برده است يا خير ، گفت: به اين فكر كنيد كه چند روزي سركار نمي رويد. همه چيز در خانه مرتب است و شما كاري نداريد. چه احساسي داريد؟ كرد؟ بيكاري و انسانهاي برنامه ريزي نشده مي توانند احساسات بسيار ناخوشايندي را منتقل كنند. تا حدي كه منجر به افسردگي و اختلالات شخصيتي شود. فرزندان ما در دوران كودكي بسيار كوشا و فعال هستند ، اصل كار روزانه آنها بازي با همكاران است. اين شرح كودكان عادي است. غيبت كودك در بازي روزانه احتمالاً همان بيكاري بزرگسالان و برنامه ريزي نشده است. اين مقايسه به ما كمك مي كند تا فرزندانمان را بهتر بشناسيم. ورزش و تفريح ​​براي آنها مسئله بسيار مهمي است و بايد مورد توجه والدين ، ​​معلمان ، مربيان و مسئولان قرار گيرد.

به گفته اين روانشناس ، در عصر الكترونيك ، او دوست و همبازي بسياري از كودكان است و همچنين هوس بسياري از تلفن هاي هوشمند ديگر يا بازي هاي رايانه اي دارد. تماس بيش از حد كودكان با اين وسايل و همچنين قطع ارتباط با همسالان به دليل شيوع بيماري عروق كرونا قلب ، تأثير عمده اي در شكل گيري شخصيت سالم كودكان ما خواهد داشت. البته اين گروه سني دچار آسيب هاي جسمي نيز شده است. عدم تحرك و عدم نشاط كودكانه باعث آسيب جسمي ، روحي و رواني به كودكان مي شود. تا حدي كه مي توان آن را قبل از آموزه هاي عمومي و كلاسيك در نظر گرفت. تأخير در تحصيل قابل جبران است ، اما تنهايي ، فقدان نشاط ، نااميدي ، كمرويي و در نهايت افسردگي به سختي قابل جبران است و بر شخصيت كودك تأثير مي گذارد. همانطور كه گفته شد ، البته ، به تنهايي و در بازي هاي رايانه اي بازي نكنيد ، اما براي كودكان ابتدايي و پيش دبستاني بازي با همسالان و به عنوان يك كار روزانه براي بزرگسالان ضروري است. بنابراين ، همانطور كه در روزهاي منتهي به گسترش بيماري عروق كرونا قلب و تعطيلي امور داخلي و خارجي نمي توانيم راه حلي براي فعاليت هاي روزانه خود بيابيم ، به دليل نياز به شخصيت و تحصيلات ، به راه حل هاي عملي براي فعاليت هاي كودكان نياز داريم. ، و همچنين پروتكل هاي بهداشت و فاصله. بيماري بايد رعايت شود و فرزندان ما علاوه بر استفاده از آموزش عمومي ، مي توانند شادي و نشاط بيشتري را در ارتباط با همسالان و بازي هاي كودكان تجربه كنند.

“فراموش نكنيم كه آموزش هاي زيادي در اين سن از طريق بازي هاي مفيد انجام مي شود و اگر به اين موضوع توجه كنيم ، بسياري از روش هاي تربيت والدين تغييرات مثبتي را پشت سر مي گذارند.”

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.