دستيار ويژه دبير سي و چهارمين جشنواره و مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات در اين مراسم سينمايي با اشاره به روند واكسيناسيون در كشور گفت: هدف ما اين است كه در اين مدت به حضور برابر مخاطبان نمايش آنلاين و فيزيكي دست پيدا كنيم. به گزارش ماه نيوز ، به نقل از ستاد اطلاع رساني …
تلاش براي دستيابي به نسبت برابر مخاطبان اكران آنلاين و فيزيكي https://moonnews.ir/تلاش-براي-دستيابي-به-نسبت-برابر-مخاطبا/ Wed, 29 Sep 2021 12:46:46 0000 هنري و فرهنگي https://moonnews.ir/تلاش-براي-دستيابي-به-نسبت-برابر-مخاطبا/ دستيار ويژه دبير سي و چهارمين جشنواره و مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات در اين مراسم سينمايي با اشاره به روند واكسيناسيون در كشور گفت: هدف ما اين است كه در اين مدت به حضور برابر مخاطبان نمايش آنلاين و فيزيكي دست پيدا كنيم. به گزارش ماه نيوز ، به نقل از ستاد اطلاع رساني …
دستيار ويژه دبير سي و چهارمين جشنواره و مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات در اين مراسم سينمايي با اشاره به روند واكسيناسيون در كشور گفت: هدف ما اين است كه در اين مدت به حضور برابر مخاطبان نمايش آنلاين و فيزيكي دست پيدا كنيم.
به گزارش ماه نيوز ، به نقل از ستاد اطلاع رساني جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان ، دستيار ويژه دبير سي و چهارمين جشنواره و مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات رويداد سينمايي «ميلاد شكرخواه» با اشاره به تصميم سازماندهي با ظهور ، برخي از معتبرترين جشنواره هاي جهان حداقل يك يا چند بخش را به صورت آنلاين ميزباني مي كردند و همه اين پيشرفت ها فرصتي عالي براي استفاده از قابليت هاي فضاي مجازي به ما داد. راه درست و مفيد. از جشنواره استفاده كنيد. نامزد ما اميدواريم كه در اين مدت بتوانيم يك روند صعودي ديگر را در رشد مخاطبان حفظ كنيم …
مشروح سخنراني هاي اين مدير جشنواره را در زير مي خوانيد:
همكاري اين پلتفرم با سي و چهارمين جشنواره در بخش نمايش آنلاين ، كارگاه ها و ساير رويدادهاي جشنواره چگونه است؟
در فصل سي و چهارم ، مانند دوره هاي گذشته و تحت تأثير شرايط همه گيري كرونا ، آثار جشنواره را روي سكوهاي فيلم و هشتگ براي كودكان و داوران نوجوان در سراسر كشور به نمايش مي گذاريم. در اين مدت و با در نظر گرفتن واكسيناسيون در كشور ، ما سعي كرده ايم نسبت مشابهي از ميزان حضور مخاطبان بين غربالگري آنلاين و غربالگري فيزيكي را به دست آوريم و اميدواريم فضاي مجازي علاوه بر تسهيل دسترسي مخاطبان به آثار جشنواره ، زندگي را غني و نجات دهد. طبيعي است كه بايد به آنها كمك كرد اين سياست در اين دوره با دقت بيشتري دنبال مي شود.
بر اساس تجربيات ما در زمينه سازماندهي آنلاين آسيب شناسي دوره سي و سوم و ديگر جشنواره هاي سازمان سينمايي كشور ، فضاي مجازي محتواي دقيق و مناسبي را براي مخاطبان كودكان و نوجوانان برنامه ريزي كرده است. بنابراين ، مخاطبان اصلي اين دوره از جشنواره فقط داوران كودك و نوجوان خواهند بود كه براساس فراخوان داوران اعلام شده در شهريورماه امسال در سيستم جشنواره ثبت نام كرده اند. براي اين مخاطبان ، ما روزانه به طور متوسط 350 دقيقه نمايش گيشه در پلتفرم هاي “Filimo” و “Hashore” شامل “داستان كوتاه” ، “فيلم بلند” ، “انيميشن كوتاه” و “Corona” خواهيم داشت. روايي “طبق برنامه اي كه در روزهاي آينده اعلام مي شود ، هر جعبه فيلم دوبار از ساعت 10 صبح تا 10 شب در سكوي ميزبان نمايش داده مي شود.
مخاطباني كه به عنوان داوران ، روزنامه نگاران و كارفرمايان كودك و نوجوان در سيستم جشنواره ثبت نام كرده اند ، مي توانند از روز جمعه 7 اكتبر 1400 به سيستم جشنواره مراجعه كرده ، برنامه نمايش سكوهاي “Hashore” و “Filimo” را مشاهده كرده و فيلم هاي آنها را مشاهده كنند. رايگان. تنها تفاوت بين دو بستر ميزبان اين است كه فيلم هاي موجود در فيلم ها به صورت رايگان در دسترس عموم قرار مي گيرد ، در حالي كه مخاطبان سكوي Hashour افرادي هستند كه در سيستم جشنواره و فقط از طريق پرتال ثبت نام كرده اند. طبق نظر دپارتمانهاي وابسته به هاشور و قبلاً ثبت شده ، هنگام داوري آثار ، بايد از خدماتي مانند كتابخانه ويديويي و كارگاه ويژه جشنواره استفاده كنند.
6 كارگاه آموزشي در بخش كارگاهي جشنواره برگزار مي شود كه روزانه بر روي سكوي “Hashore” از ساعت 11:00 تا 12:30 براي آن دسته از تماشاچياني كه در سيستم جشنواره ثبت نام مي كنند ، ارائه مي شود. از روز جمعه 7 اكتبر 1400 ، اين مخاطبان مي توانند به وب سايت جشنواره مراجعه كرده و اطلاعات و عناوين كارگاه را براي شركت در آن مشاهده كنند. جشنواره بصورت روزانه توسط تلويزيون تعاملي Tiwa.
مانند دوره قبل ، در دوره 33 ما يك كتابخانه ويديويي داشتيم كه توسط پلتفرم Hashur براي توزيع كنندگان جهاني امكان پذير شده است. ما همچنين در تلاش هستيم تا يك كتابخانه ويدئويي دائمي در طول سال ايجاد كنيم.
تعامل با مخاطبان در سراسر ايران ، به ويژه امكان اجراي عدالت براي كودكان و نوجوانان چگونه طراحي مي شود؟
بر اساس فراخواني كه ماه گذشته براي كودكان و قضات نوجوان اعلام كرديم ، ثبت نام افراد علاقمند (6 تا 16 ساله) از سراسر كشور در سيستم دبيرخانه جشنواره آغاز شده است و خوشبختانه شاهد مشاركت نسبتاً خوبي هستيم. تا دوره قبل. روش تعيين كننده براي كودكان و نوجوانان اين است كه داوران داوطلب مي توانند با توجه به رويه هاي بهداشتي فيلم هاي جشن را در سينماها تماشا كنند و در نهايت با مراجعه به روش جشنواره راي خود را ثبت كنند. لازم به ذكر است داوراني كه نمي خواهند به سينما بروند مي توانند فيلم را از طريق بستر ميزباني جشنواره تماشا كرده و در نهايت راي خود را در سيستم ثبت كنند. در روز پاياني جشنواره ، نتايج داوري به عنوان بهترين فيلم توسط داوران كودك و نوجوان اعلام مي شود.
سال گذشته شما در زمينه جلوگيري از سرقت آثار در پخش اينترنتي دستاورد بزرگي داشتيد ، امسال چه اقداماتي در اين زمينه انجام شده است؟
به طور طبيعي ، هر تجربه جديد آزمايش ها و سختي هاي خود را دارد ، اما خوشبختانه در سي و سومين سال ، به عنوان اولين برگزاركننده جشنواره فيلم آنلاين در كشور ، با وجود عدم تجربه كتبي در اين زمينه ، ما توانستيم از كار حمايت كرده و به آن اعتماد كنيم مالكان بياييد مسير جديدي را براي جشنواره فيلم هموار كنيم. براي حصول اين دستاورد ، بايد در نظر داشته باشيم كه نمايش آنلاين يك فيلم اساساً ريسك بالايي دارد ، زيرا محتواي ديجيتالي به هر حال مي تواند در فضاي مجازي منتشر شود ، بنابراين در هيچ كجاي دنيا هنوز نمي توان از اين موضوع مطمئن بود. وي مدعي شد: قاچاق محصولات فرهنگي به ويژه در زمينه فيلم و سينما كه هزينه توليد نسبتاً بالايي در مقايسه با ساير محصولات فرهنگي دارد. بنابراين ، تا زماني كه برنامه نويسان و توسعه دهندگان پلتفرم بتوانند راه حلي قطعي و قانع كننده براي اين مشكل به كار گيرند ، پرورش و ارتقاي سواد رسانه اي كاربران مي تواند مطلوب ترين و م effectiveثرترين راه براي مقابله با اين چالش باشد. البته بايد به اين نكته نيز اشاره كنم كه بيشتر نگراني ها مربوط به قاچاق انتشار آثار مرتبط در پلتفرم هاي خارجي مانند تلگرام و اينستاگرام است كه سرورهاي آنها در خارج از ايران واقع شده و پيگيري آنها عملاً از كنترل ما خارج است ، اما ما به صاحبان آن اطمينان مي دهيم كه ما در داخل كشور و محلي هستيم. قاچاق فيلم روي سرورها تقريباً غيرممكن است ، زيرا امكان اجراي سريع و فوري پرونده وجود دارد.
مطمئناً صاحبان آثاري كه تمايل خود را براي نمايش فيلم خود در دبيرخانه جشنواره آنلاين اعلام كرده اند ، از شرايط و ضوابط فضاي مجازي و خطرات آن آگاهي كامل دارند و ما از همكاري و مساعدت آنها در ساخت فيلم خود بدون در نظر گرفتن هيچگونه محتوا قدرداني مي كنيم. متولد شده است.
٭ سال گذشته اولين تجربه شما در زمينه برگزاري جشنواره هاي فيلم آنلاين بود ، امسال چقدر از تجربه سخت دوره قبل استفاده كرده ايد و به چه رويكردهاي جديدي دست يافته ايد؟ مخاطبان دوره قبل چگونه بودند و پيش بيني شما براي اين دوره چيست؟
برگزاري جشنواره آنلاين براي كودكان و نوجوانان روشي نوآورانه يا تخصصي نيست ، زيرا با گسترش بسترهاي رويداد در سراسر جهان ، تغييرات زيادي در زمينه برگزاري رويدادها ، به ويژه در زمينه فرهنگ و هنر ايجاد شده است. اما در زمينه فيلم و سينما ، با ظهور كرونا ، اين موضوع بسيار مهم شد و تا به امروز ، بسياري از جشنواره هاي معتبر در سراسر جهان حداقل يك يا چند بخش را به صورت آنلاين برگزار كرده اند و همه اين پيشرفتها به ما فرصت بزرگي داده است به درستي پتانسيل فضاي مجازي را كشف كنيد و از آن به نفع جشنواره استفاده كنيد.
در مورد استقبال تماشاگران در دهه سي ، بايد بگويم كه تماشاي فيلم در سه سكوي ميزبان در جشنواره ، با در نظر گرفتن عواملي مانند “اولين تجربه” ، “عدم شناخت مناسب مخاطبان در مورد روش جديد” و. قاچاق آثار “نگراني كارفرمايان” و ساير عوامل تعيين كننده دفاعي بودند. اميدواريم در اين مدت بتوانيم يك روند صعودي ديگر در رشد مخاطب حفظ كنيم. اگرچه براي يك جشنواره خاص ، به ويژه براي كودكان و نوجوانان ، تكيه تنها بر تماشاگران يا حضور جمعيت زياد شاخص تعيين كننده اي در سطح رويداد نيست ، اما كيفيت مخاطبان و تعامل آنها با كودكان و نوجوانان در نتيجه قضاوت كودكان و قضات نوجوان ، سينماي كودك مي تواند روش روشن تر و هدفمندتري براي ساختن اين ژانر سينمايي در برابر فيلمسازان و بازيگران ارائه دهد. به
پوشش جشنواره ها ، كارگاه ها و مراسم گشايش و اختتاميه كتابخانه تصويري چگونه است و آيا امسال رويدادهاي جانبي در فضاي مجازي وجود دارد؟
– كليه برنامه هاي جشنواره از جمله افتتاحيه در اصفهان ، اختتاميه در تهران و همچنين برنامه هاي جانبي كه در خانه جشنواره ترتيب داده شده است ، از طريق تلويزيون تعاملي تيوا براي مخاطبان جشنواره پخش مي شود. و جشنواره روابط عمومي گزارش مي شود.
انتهاي پيام