سهم بيش از ۴۰ درصدي زنان در كارفرمايي واحدهاي صنفي پوشاك

به برترين خبرنامه تخصصي ويلاي ايران خوش آمديد.

سهم بيش از ۴۰ درصدي زنان در كارفرمايي واحدهاي صنفي پوشاك

۱۴ بازديد

دبيركل اتاق اصناف ايران با بيان اينكه قاچاق پوشاك 16 درصد نياز كشور را تامين مي كند ، افزود: زنان بيش از 40 درصد اشتغال اتحاديه ها را تشكيل مي دهند و 74 ميليارد پوند پتانسيل صادراتي دارند. پوشاك در كشورهاي اسلامي. به گزارش ماه نيوز ، محمد بكر مجتبايي با استناد به اتاق اتحاديه …

سهم بيش از ۴۰ درصدي زنان در كارفرمايي واحدهاي صنفي پوشاك https://moonnews.ir/سهم-بيش-از-۴۰-درصدي-زنان-در-كارفرمايي-وا/ Fri, 15 Oct 2021 18:44:58 0000 مالي و اقتصاد https://moonnews.ir/سهم-بيش-از-۴۰-درصدي-زنان-در-كارفرمايي-وا/ دبيركل اتاق اصناف ايران با بيان اينكه قاچاق پوشاك 16 درصد نياز كشور را تامين مي كند ، افزود: زنان بيش از 40 درصد اشتغال اتحاديه ها را تشكيل مي دهند و 74 ميليارد پوند پتانسيل صادراتي دارند. پوشاك در كشورهاي اسلامي. به گزارش ماه نيوز ، محمد بكر مجتبايي با استناد به اتاق اتحاديه …

دبيركل اتاق اصناف ايران با بيان اينكه قاچاق پوشاك 16 درصد نياز كشور را تامين مي كند ، افزود: زنان بيش از 40 درصد اشتغال اتحاديه ها را تشكيل مي دهند و 74 ميليارد پوند پتانسيل صادراتي دارند. پوشاك در كشورهاي اسلامي.

به گزارش ماه نيوز ، محمد بكر مجتبايي با استناد به اتاق اتحاديه هاي كارگري ايران گفت: از نزديك به 3000 عنوان كد ISIC كه نشان دهنده فعاليت اتحاديه هاي كارگري است ، گروه پوشاك مهمترين است. بنابراين در اين گروه ، كارگران اتحاديه هاي صنفي هم در توليد و هم در زمينه توزيع فعال هستند و 95 درصد توليد پوشاك در كشور توسط صنايع توليدي تأمين مي شود.

وي افزود: در بحث توزيع ، ماهاجان 100٪ سهم دارد و توزيع در فروشگاه هاي صنفي شهر شامل فروشگاه هاي زنجيره اي ، مغازه ها و فروشگاه هاي مجازي صورت مي گيرد. البته ما در اين گزارش به فروشگاه هاي داراي مجوز اشاره مي كنيم. در بخش پوشاك ايران 230 هزار و 315 واحد مجاز توليد و توزيع وجود دارد كه از اين تعداد 57 هزار و 404 واحد توليدي است. ميانگين تعداد كاركنان واحدهاي توليد پوشاك 10 نفر و ميانگين تعداد كاركنان بخش توزيع پوشاك 3 نفر است. براي مقايسه اين ارقام ، خوب است بدانيد كه حدود 1000 نوع كد ISIC توسط Guilds در كشور توليد مي شود ، با تعداد متوسط ​​كاركنان حدود 5 نفر ، و به طور متوسط ​​3 كارمند در كل. ميليون واحد صنفي (توليد ، توزيع ، خدمات ، خدمات فني) 2.1 است. مردم كشور.

مجتبايي ادامه داد: از 57 هزار و 404 واحد اتحاديه توليد پوشاك كشور ، 23 هزار و 702 نفر كارفرما و زن كارآفرين هستند كه حدود 41 درصد از كل واحدها را تشكيل مي دهد و در بخش توزيع پوشاك (بدون احتساب مشاغل مجازي) 172 هزار و 911 واحد توزيع در كشور داريم. ، كه 77،450 آن داراي مجوز هستند. حدود 45٪ آنها زن هستند. اگر تعداد زنان كارآفرين در بخش پوشاك ، تعداد زنان شاغل در بخش توليد يا توزيع پوشاك را اضافه كنيم ، به وضوح سهم زنان در اين بخش را پيدا خواهيم كرد.

وي همچنين در مورد آمار واحدهاي توليدي و توزيع پوشاك در تهران گفت: از مجموع واحدهاي توليدي پوشاك كشور 12 هزار و 666 واحد و از مجموع واحدهاي پخش پوشاك 22 هزار و 340 واحد فعال است. استان تهران

ايراني ها چقدر لباس مي خرند؟

دبيركل اتاق اصناف ايران با اشاره به نظرسنجي انجام شده در مركز آمار ايران ، گفت: جامعه به 10 دهك تقسيم شده است و خانواده هاي اعشاري درجه يك ، از نظر اقتصادي ضعيف ترين گروه ، 2.2 درصد هزينه مي كنند. درآمد آنها از لباس و كفش. اين ميزان در خانوارهاي طبقه پنجم حدود 5.2 درصد است و به طور كلي جامعه ايران به طور متوسط ​​3.5 درصد از درآمد خود را صرف پوشاك و كفش مي كند.

وي با تاكيد بر لزوم جلوگيري از قاچاق ، گفت: با مطالعه آمارهاي بين المللي و صادرات پوشاك از ساير كشورها به ايران ، به دليل ممنوعيت واردات پوشاك ، متوجه مي شويم كه حدود 16.6 درصد از نيازهاي بازار پوشاك ايران از طريق واردات تامين مي شود. طي سالها ، اين ميزان واردات پوشاك به ايران قاچاق شده است. با تركيب ارقام منتشر شده توسط گمركات ساير كشورها و اندازه بازار مصرف ايران ، مي توان نتيجه گرفت كه حدود 83.4 درصد از نيازهاي بازار داخلي تامين مي شود. توسط توليدكنندگان ايراني و بقيه از طريق قاچاق.

اين مقام اتحاديه گفت كه در زمان دلار ، اندازه بازار ايران 12 12 ميليارد ، 12 12 ميليارد تخمين زده مي شد. با وجود اين ، قاچاق هنوز وجود دارد و يك عامل مخرب در برابر توليد داخلي است. به طور خاص ، عمده توليد كنندگان داخلي پوشاك ، كارگاه هاي كوچك و متوسط ​​هستند و اين گروه بيشتر از صنايع بزرگ از قاچاق متضرر خواهند شد و ضمن قدرداني از تلاش هاي ارزشمند و موثر ستاد مبارزه با قاچاق كالا براي كاهش اين پديده شوم ، انتظار توليد كلاسها و اتاقهاي مهاجان ايران. تلاشهاي بزرگ ستاد مبارزه با قاچاق انسان ادامه دارد و از سوي ديگر ، سياستهاي حمايتي براي تقويت واحدهاي طراحي و توليد در نظر گرفته مي شود. دولت و بانك مركزي بايد به طور جدي و م effectiveثر كمك كنند ، به ويژه در تامين مواد اوليه از نخ و پارچه و نيازهاي جانبي به سرمايه در گردش.

دبيركل اتاق بازرگاني ايران با بيان اينكه در سال هاي اخير كيفيت محصولات داخلي افزايش يافته است ، گفت: ما براي اولين بار در نمايشگاه MedX شاهد اين كيفيت هستيم. برخي از محصولات نساجي داخلي قابل مقايسه با مارك هاي خارجي و حتي بيشتر از محصولات رقابتي مانند تركيه ، هند و بنگلادش است. حدود 100 توليدكننده برتر كشور در نمايشگاه آفتاب كه از 11 تا 12 آنلاين با همكاري اتاق بازرگاني ايران در حال برگزاري است ، شركت كرده اند.

ايران 0.1 درصد از صادرات پوشاك جهان را به خود اختصاص داده است

وي در مورد پتانسيل صادراتي پوشاك ساخت ايران گفت: پوشاك از نظر توليد براي صادرات از اولويت هاي اتاق اصناف ايران است. در سال 2020 ، كل واردات پوشاك جهان به 10410 ميليارد رسيد و متأسفانه ايران 0.1 درصد از اين صادرات را به خود اختصاص داده است. از سوي ديگر ، 57 كشور اسلامي (OIC) 74 ميليارد دلار پوشاك وارد مي كنند. با توجه به اينكه ايران يكي از بزرگترين كشورهاي اسلامي است و از ظرفيت قابل قبولي در توليد پوشاك برخوردار است و برعكس ، اكثر اين كشورها از نظر صنعتي ضعيف هستند ، بنابراين بازار بسيار خوبي براي محصولات ايراني خواهند بود. بنابراين ، مقامات وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت تجارت ، تجارت و تعاون بايد به طور مشترك يك برنامه اجرايي براي سند ملي برنامه ريزي ، توسعه و پشتيباني محصول صادراتي گروه پوشاك تهيه كنند تا ما مي توانيم آن را بگيريم از اين بازار مهم نهايت استفاده را ببريد.

مجتبايي با تأكيد بر اينكه در طول مبارزه با كرونا ، لباس يكي از گروه هاي آسيب ديده بود ، افزود: همه گيري كرونا به طور رسمي اعلام شد ، پوشاك توليدي در دست توليدكنندگان و توزيع كنندگان باقي ماند و موجي از بازرسي ها را شاهد بوديم. كرونا مقامات كشور را مجبور به اتخاذ و اجراي سياست هايي براي تعطيلي مدارس و دانشگاه ها كرد. تشريفات و مهماني ها با توصيه كارشناسان بهداشت كاهش يا لغو شد و بنابراين ميزان خريد و تقاضاي لباس به ميزان قابل توجهي كاهش يافت و همه اين عوامل باعث شد گروه پوشاك بارها مورد حمله كرونا قرار گيرند.

مردم 70 درصد از تقاضاي عمومي خود خريد لباس را متوقف كردند

به گفته دبيركل اتاق اصناف ايران ، در 20 ماه گذشته مردم 70 درصد از پوشاك مورد تقاضاي عمومي خود را متوقف كرده اند. زيرا در صورت عدم وجود مهماني ، مدرسه ، دانشگاه و ملاقات ، نياز به خريد لباس كاهش مي يابد. اگرچه با پيگيري اتاق اتحاديه هاي كارگري ايران ، گروه پوشاك در مقر مقابله با كرونا در كرونا ملي به يكي از 14 گروه مبتلا به كرونا تبديل شد ، اما به دليل محدوديت هاي اقتصادي دولت ، حمايت اين گروه نزديك بود. صفر ما همچنين در دو مرحله در مقر كرونا تصميم گرفتيم كه چك عودت داده نشود ، اما به دليل ضعف در ساختار نرم افزاري بانك مركزي و بانك هاي كشور ، چك هاي صنفي هميشه عودت داده مي شد و اين ضرر بسيار قابل توجه است.

مجتبايي گفت: گروه مشورتي وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف ايران ، اتحاديه پوشاك تهران كه مركز تحقيقاتي خوبي دارد و اتاق اصناف ايران كه شامل اتحاديه هاي پوشاك مي شود. اين كشور مطالعات مفصلي در مورد فرصت هاي پوشاك و حمايت از زنجيره ارزش انجام داده است. وي با تاكيد بر نمايشگاه Madex به عنوان حامي و حامي نمايشگاه گفت: Wear در دستور كار است: مدل ها ، كيفيت و قابليت هاي آنها براي رفاه مرتبط و مشاركت مجدد و آگاهي شركت هاي توليدي و توزيع كننده ، اولين نمايشگاه Madex منحصر به فرد است. خورشيد به وقوع مي پيوندد. اين تظاهرات نشان مي دهد كه ما پتانسيل بسيار خوبي داريم و حيف است كه دولت سيزدهم كه به دنبال ايجاد فرصت هاي شغلي و تقويت صادرات است از انعطاف پذيري بالاي گروه پوشاك استفاده نكند.

وي گفت: در گروه پوشاك خود مي توانيم با كمتر از 200 ميليون تومان شغل ايجاد كنيم در حالي كه در صنعت اين مبلغ حداقل دو ميليارد تومان و در صنايع بزرگ حداقل 20 ميليارد تومان است. براي حمايت از فعاليتهاي مختلف در مشاغل ديگر مانند ريسندگي ، بافندگي ، رنگرزي ، خياطي ، توليد نساجي ، حمل و نقل و توزيع. در عين حال ، پوشاك بستر مناسبي را براي اشتغال افراد تحصيل كرده در زمينه هاي مختلف از طراحي تا توزيع فراهم مي كند و در آن زنان و مردان مي توانند علاوه بر تامين نيازهاي خانگي ، بدون هيچ محدوديتي كار كنند و درآمد كسب كنند.

تجهيز و به روز رساني ماشين آلات توليد پوشاك در اصناف

مجتبايي همچنين گفت: در سند توسعه پوشاك كه مرحله به مرحله آن را اجرا مي كنيم ، بخشي براي تمركز بر فرهنگ ايراني و اسلامي وجود دارد. كشور ما داراي چهل ميليون نفر جمعيت بين 20 تا 50 سال است ، به اين معني كه اين كلاس بر كيفيت ، تنوع ، زيبايي و نام تجاري ايراني براي جلب رضايت مشتري تمركز دارد. برندسازي يكي از سياستهاي حمايتي اتاق اصناف ايران است. موفقيت هاي خوبي در مورد نام ها و نمادهاي ايراني حاصل شده است و برخي از آنها در فروش مجازي در سطح محلي و بين المللي نيز موفق بوده اند.

وي ادامه داد: استراتژي بعدي توليد براي صادرات و همچنين تجهيز و نوسازي و كاهش هزينه هاي سربار است. در برش و دوخت مي توان از ليزر و تجهيزات مدرن استفاده كرد ، اما در زمينه هاي ديگر ، موضوع افزايش بهره وري عوامل توليدي ، به ويژه كاركنان ، با آموزش و مهارت افزايي بيشتر مي شود. استراتژي هاي ديگر شامل توليد انبوه و ادغام چندين واحد مكمل است. برخي از شهرك هاي اتحاديه نيز در شهرهاي مختلف واقع شده اند.

به گفته دبيركل اتاق اصناف ايران ، گروه پوشاك به دليل پتانسيل بالاي ايجاد اشتغال و سهم زياد آن در اقتصاد جهان و اتاق اتحاديه هاي كارگري ايران بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد. اما براي اين منظور ، همكاري جمعي از سازمان هاي دولتي و بخش خصوصي براي دستيابي به جاي مناسب در توليد و صادرات مورد نياز است. در عين حال ، سياست هاي مبارزه با قاچاق بايد ادامه يابد تا نام ها و مارك هاي ايراني شانس رشد ، توسعه و بقا در بازار را داشته باشند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.